Viatge a París 2023

Vàrem sortir de Palma damunt les 15 h; per poc mos deixam els cascs de canalla! Vàrem arribar a l’aeroport d’Orly de París a les 16.40 h.
En Josep, president dels Castellers de París, ens va venir a recollir, agafarem el bus i varem arribar a la Pl. Denfert-Rochereau, París, i una bona caminata fins l’esglèsia de Notre-Dame. Descarregàrem totes les bosses i maletes. Ja eren les 19 h, més tard ens donaren sopar, a les 22 hores, de picoteo, amb la sobrassada que duguerem i altres productes seus. Quan varem acabar a les 23.30 h, els més marxosos ens anàrem amb ells de marxa a 30 minuts en metro. En LK per poc se queda a l’estació del metro. Després de estar un ratet al pub, vàrem intentar agafar el metro de tornada, però ni corrent vàrem arribar a temps i se’ns va escapar per poc, però el tobogan va exquexar els meus calçons i els de’n Cané. Eren les 2.00 h del matí i uns vàrem tornar caminant i d’altres varen agafar un taxi. Quan vàrem arribar al local de la parròquia que ens varen deixar per dormir, trobàrem uns quants castellers que no dormien.
Dissabte al matí ens aixequem, berenem i ens anem a veure la Catedral de Notre-Dame i pel camí trobàrem el Panteón. Tendríem temps abans de dinar de veure el museu del Louvre? Idò si. Després d’una altra llarga caminata ens férem unes fotos i a dinar a un restaurat aprop de la Catedral de Notre-Dame. Merda! Hauríem d’haver fet la ruta al revés! Bé què hi farem 😓 Després d’un bon dinar gràcies a la Casa Catalana de París, anem a fer els pilars de 4 simultanis a l’Ajuntament de París. Ara hem d’agafar un tren per anar a la Torre Eiffel, després de caminar un ratet més. Quan sortim de l’estació ja es veu la punta de la Torre Eiffel i, quan més ens acostem, més grossa es veu. Ens dirigim als Champ de Mars, els jardins per fer-nos les fotos amb pilars de 4 simultanis. Després férem un pilar de 3 amb la senyera de Mallorca i pilars de Canalla. Per cert, no vaig fer-me ni una foto devant la torre. Vàrem anar caminant fins la sede de l’UNESCO, férem un pilar de 3 davant les portes tancades; ja sabem que els funcionaris dissabte “no treballen” però tenim les fotos. I després, cap el local una bona caminata i metro, i un poc més de caminar. El sopar de picoteo amb formatges, empanadilles i altres. Un poc de xarrades abans de dormir i al sac, que estic rebentat.

Diumenge al matí tots aixecats a les 8.00 h, que hem de berenar i a les 9.00 h hem de sortir del local. A les 10.00 h ens posem en moviment una caminata fins l’Esglèsia de Saint-Sulpice, on l’organització ens va deixar unes carpes per guardar les maletes. Ens posaren unes pulseretes per poder passar devant dels seguratas. I a fer un voltí per la plaça i aprofitam per prende algo al bar (vos he dit que ha fet tot el cap de setmana una puta calor que ens fonem). Després de dinar a les 12.00 h un burrito d’enciam amb maionesa i tonyina, de postre un plàtan, “horari francès”. Ens preparem per l’actuació, començam noltros, ells esperen gent que ve tard.
Feim un 3d6 CdM, 4d5 CdP, 2d5 CdM, 3d5 CdP, p4ps CdM, id3d5a i i3d5a CdP, 4d6 de germanor i p4 simultanis. Hem acabat l’actuació, un poc de descans i caminata fins Pl. Defert-Rochereau per agafar l’Orlybus a l’aeroport. Ens vàren fer embarcar les maletes i a l’avió molts vàrem caure pel cansament de un viatge on, segons en Toni Segura, vàrem caminar en 3 dies 45 km, aproximadament. I per fi tornam a casa. “Un viatge que no olvidaré mai 🗼”.